چاپ کارت ویزیت اولین چیزی است که می تواند مردم را در مورد آنچه که شما قرار است انجام بدهید آشنا بکند و بسیار از راه های ارتباطی با مشتری را در داخل آن گنجانده شود.
در چاپ
در
این یک واقعیت اجتناب ناپذیر هستش که اصل طراحی بیشترین تاثیر برروی کاربران دارد که این اصل نه تنها برای کارت های کسب و کار بلکه برای هر موارد طراحی این اصل نهایت کاربرد دارد از
ما در طراحی اولین اصل این است که ببینم قصد داریم برای چه سازمانی طراحی کارت ویزیت را انجام بدهیم.
در طراحی باید اصول شناختی کسب کار خودتان را رعایت بکنید یعنی باتوجه به کسب و کار و خدماتی که قصد دارید انجام بدهید را در طراحی خود اعمال بکنید.
مهم ترین مسئله در طراحی و راز ارتباطی شما با مشتری لوگو و برند سازمانی شما می باشد که باید به گونه ای باید باشد که از طریق طرح و لوگو روی کارت ذهن مشتری به سمت سازمان و نهاد شما برود و نیازی هم نباشد سایر موارد مندرج در کارت ویزیت را مشاهده بکند.
نکته اصلی دیگری در اصول طراحی کارت ویزیت وجود یکسری اطلاعات تماس و کانال های ارتباطی با شما می باشد که باید حتما درون کارت ویزیت شما باشد.
در طراحی کارت ویزیت خود سعی کنید از ۲ فونت بیشتر استفاده نکنید چون هارمونی فونت ها بسیار مهم می باشد و باید فونت هایی را انتخاب بکنید که در یک تم کاری باشن و نهایت در دو نوع فونت برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده بکنید.
محل قرار گیری و ترتیب فونت ها باید بگونه ای باشد که کاملا خوانا باشه و ذهن مخاطب را به سمت نوشته هدایت بکند و نوشته توی هم نباشند و طوری نباشد که نتوان نوشته ها را به راحتی خوانده بشود.
سعی کنید از کد رنگ های دقیق در کارت ویزیت خود استفاده بکنید و به ان نکته توجه بکنید که قرار است برای چه سیستم چاپی طراحی کارت ویزیت خودتان را انجام بدهید چاپ افست یا چاپ دیجیتال میباشد . که باید کد رنگی کارت ویزیت خودتان را براساس آن کد رنگی طراحی بکنید.
و سعی کنید کد رنگی خودتان را دقیق بزنید و یکسری دفترچه های طراحی وجود دارد که کد رنگ دقیق می تونید طراحی بکنید و بطور کامل نوشته شده است.
انتخاب ابعاد کارت ویزیت یکی دیگر از موارد در طراحی و چاپ کارت ویزیت می باشد که باید رعایت بشود بسیاری شکل های خاص تمایل دارند که باید طراحی را به گونه انجام بدهند که بعد از برش قسمت هایی از طرح در هنگام برش نرود.
بسیار از شرکت ها براساس اون خدماتی که ارائه می دهند سعی میکنن طرح خودشون رو براساس اون خدماتی که قرار است ارائه بدهند طراحی بکنند. مثلا شرکت های فروش لاستیک سعی میکند کارت ویزیت خودشون را بصورت گرد طراحی بکنند و یا شرکت های ماشین فروشی کارت ویزیت خودشون را بصورت شکل ماشین طراحی میکنن.
در خصوص سایز کارت ویزیت هم باید براساس اون سایزی که چاپخانه از شما می خواهد باید طراحی بکنید و حاشیه امنی هم که اشاره کرده است باید رعایت بکنید.
این روزها تنوع بسیار زیادی در خصوص انوع کاغذ ها در بازار وجود دارد و هر کس سعی میکند براساس سلیقه خودش و شرکت و نهاد سازمانی خودش یکی از این جنس هارو انتخاب بکند. چاپ کارت ویزیت ها معمولا از گلاسه های ۳۰۰ گرمی استفاده می شود که روکش های مختلفی رو آنها قرار میگیرن.
جنس های جدیدی در بازار وجود دارد یکسری روی چوب یا MDF چاپ میکنن یکسری روی فهای مختلف یکسری ها روی جنس های آینه ای که کاملا تصویر کاملا مشخص هست.
در نتیجه وجود جنس های مختلف در چاپ کارت ویزیت برای جذب مخاطب بسیار مهم و حیاتی می باشد و بشدت می تواند در جذب مشتری مورد استفاده قرار بگیرد.
اگر به دنبال این هستید نام یا برند تجاری خودتان را در سطح جامعه و رقبا افزایش بدهید نباید به چاپ
وجود طراحی های زیبا و نوآورانه و جنس های غیرمعمول در طراحی و سپس
ما سعی
سعی میکنیم در سایر مقالات به بخش های دیگر اصول طراحی کارت ویزیت بپردازیم.
منبع: